• English
    • українська
    • русский
  • English 
    • English
    • українська
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • ННІ Бізнесу та соціальних комунікацій
  • Кафедра економіки підприємства та корпоративного управління
  • Статьи
  • View Item
  •   DSpace Home
  • ННІ Бізнесу та соціальних комунікацій
  • Кафедра економіки підприємства та корпоративного управління
  • Статьи
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

СТРАТЕГІЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ МАЛИХ ТА СЕРЕДНІХ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Thumbnail
View/Open
Knyazeva.pdf (804.6Kb)
Date
2019
Author
Князєва, О.А.
Князева, Е.А.
Knyazeva, О.А.
Metadata
Show full item record
Abstract
Розглянуто роль та значення малих та середніх підприємств в економіці країни та діяльності телекомунікаційної сфери. Визначено основні проблеми розвитку малих та середніх телекомунікаційних підприємств в умовах конкуренції між собою та із великими підприємствами. Наведено підхід до формування стратегії забезпечення конкурентних переваг малих та середніх телекомунікаційних підприємств, що базується на розвитку потенціалу за найбільш пріоритетними складовими. До таких складових віднесено: ринковий, інтелектуальний, технологічний, інвестиційний, управлінський та потенціал інтеграції. Визначено позитивний ефект від підвищення конкурентоспроможності малих та середніх підприємств для самих підприємств, споживачів та держави загалом. The role and value of the small and medium enterprises in national economy and activity of telecommunication sphere is considered. The basic problems of development of the small and medium telecommunication enterprises in the conditions of a competition among themselves and with the large enterprises are defined. The approach to formation of strategy of maintenance of competitive advantages of the small and medium telecommunication enterprises which is based on potential development on the most priority components is offered. To these components are carried: market, intellectual, technological, investment, administrative and integration potential. The positive effect from increase of competitiveness of the small and medium enterprises for the enterprises, consumers and the state as a whole is defined. Рассмотрена роль и значение малых и средних предприятий в экономике страны и деятельности телекоммуникационной сферы. Определены основные проблемы развития малых и средних телекоммуникационных предприятий в условиях конкуренции между собой и с крупными предприятиями. Предложен подход к формированию стратегии обеспечения конкурентных преимуществ малых и средних телекоммуникационных предприятий, которая базируется на развитии потенциала по наиболее приоритетными составляющими. К этим составляющим отнесены: рыночный, интеллектуальный, технологический, инвестиционный, управленческий и потенциал интеграции. Определен положительный эффект от повышения конкурентоспособности малых и средних предприятий для самых предприятий, потребителей и государства.
URI
http://biblio.onat.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/3178
Collections
  • Статьи

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV