• English
    • українська
    • русский
  • English 
    • English
    • українська
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • ННІ Бізнесу та соціальних комунікацій
  • Кафедра менеджменту та маркетингу
  • Статьи
  • View Item
  •   DSpace Home
  • ННІ Бізнесу та соціальних комунікацій
  • Кафедра менеджменту та маркетингу
  • Статьи
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ГЛОБАЛЬНАЯ ЭКОНОМИКА: НЕКОТОРЫЕ АСПЕКТЫ СОВРЕМЕННОЙ ПАРАДИГМЫ УПРАВЛЕНИЯ

Thumbnail
View/Open
Стрий Л..pdf (255.1Kb)
Date
2016
Author
Стрий, Л.А.
Захарченко, Л.А.
Голубев, А.К.
Стрій, Л.О.
Захарченко, Л.А.
Голубєв, А.К.
Striy, L.A.
Zakharchenko, L.A.
Golubev, A.K.
Metadata
Show full item record
Abstract
В статье излагается и обосновывается мнение авторов о целесообразности разработки новой парадигмы управления в глобальной экономике. В соответствии с теорией Томаса Куна об этапах развития науки, уточнено понятие «парадигма управления в глобальной экономике». Проанализированы уже внедренные в практику парадигмы: новая парадигма марке- тинга; парадигма глобального менеджмента; информационно- технологическая парадигма. Сформулированы некоторые на- учные положения, которые могут быть включены в парадигму управления в глобальной экономике. У статті викладено й обґрунтовано думку авторів про до- цільність розробки нової парадигми управління в глобальній економіці. Відповідно до теорії Томаса Куна про етапи розвитку науки, уточнено поняття «парадигма управління в глобальній економіці». Проаналізовано вже впроваджені в практику па- радигми: нова парадигма маркетингу; парадигма глобального менеджменту; інформаційно-технологічна парадигма. Сфор- мульовані деякі наукові положення, які можуть бути включені в парадигму управління в глобальній економіці. In the article opinion of authors is expounded and grounded about expedience of development of new paradigm of management in a global economy. It is specified, in accordance with the theory of Thomas Kuhn about the stages of development of science, concept «management paradigm in a global economy». Analysed, already inculcated in practice, paradigms: new paradigm of marketing; paradigm of global management; informatively-technological paradigm. Some scientific positions that can be plugged in the paradigm of management in a global economy are set forth.
URI
http://hdl.handle.net/123456789/1545
Collections
  • Статьи

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV